Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Data kan blive det nye guld for de fysiske butikker

Nye digitale måleværktøjer gør det nemt at kortlægge, hvordan borgerne shopper og bruger bymidten. Det kan give de lokale butikker nye ideer til at afhjælpe butiksdød, lyder det fra ekspert.

Foto: Linda Johansen

Det er ikke nogen hemmelighed, at den klassiske handlemåde, hvor man går ned i butikkerne og oser, er ved at forsvinde. De fysiske butikker er ikke nødvendigvis ved at dø, men de udfordres af nye digitale forretningsmodeller, hvor forbrugeren gerne vil bruge penge på oplevelser.

Det betyder, at den fysiske butik i dag skal spille på tid og værdiskabelse. Og her viser erfaringen fra et nyt forsøg under IBIZ Techlab og innovationsnetværket Service Platform, at data udgør en afgørende faktor for, om man som butik kan være sikker på, at man bygger fremtidens fysiske butik og oplevelse i midtbyen på de rigtige behov. ..

BRANCHENYT
Læs også