Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Kom nu Mærsk, det kan gøres bedre

Kommentar: Det er svært at udnævne fremtidens Mærsk som en vinder. Strategien bygger på usikre forudsætninger, og forretningsmodellen er hverken blevet mere enkel eller gennemsigtig. Nærmere tværtimod. Visionen står alt for uklar.

Søren Skou, ny topchef i A.P. Møller-Mærsk havde ingen gaver med til investorerne på den udskudte kapitalmarkedsdag i København torsdag. 
Foto: A.P. Møller-Mærsk

Den nye ledelse i Danmarks største virksomhed ruller de sidste 10-15 års strategier tilbage. Den decentrale opbygning af A.P. Møller-Mærsks transport- og logistikselskaber opgives og skal nu integreres som én integreret koncern med alverdens digitale redskaber til at skabe bedre, billigere og mere kundevenlige produkter.

Det er en stor mundfuld for de hårdt prøvede aktionærer at forstå logikken i den strategiske kolbøtte og ikke mindst at få tillid til den nye forretningsmodels bæredygtighed. Tirsdagens meget ventede kapitalmarkedsdag i A.P. Møller-Mærsk gav ikke noget entydigt svar på, hvor det nye A.P. Møller-Mærsk egentlig er på vej hen. ..

BRANCHENYT
Læs også