Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Lad os nu fokusere på kunderne i 2017

Det er fint, at ledere forsøger at være nærværende og vise et digitalt mindset overfor deres ansatte. Men hvad med kunderne? Hvor blev de af i hele debatten om, hvad der er vigtigt for en leder?

Jeg læste før jul, at en af de tre ting, der optog lederne mest i 2016 var digitalt mindset, nærvær og attitude. Samtidig fremgik det i indlægget fra ledelsesekspert Louise Orbesen, at medarbejdere er så trætte af KPI’er, at de snart vil »tage flugten et sted hen, hvor de får mening, indflydelse og frihed til at arbejde på det, de tror på.«

Digitalt mindset, nærvær og attitude. Alle ledelsesdyder, der er helt fine. Men én ting undrede mig gevaldigt: Hvorfor i alverden var det ikke kunderne, der optog lederne i 2016? For mens vi diskuterer god ledelse og KPI’er, er kunderne allerede i gang med at flygte hen til dem, som kan levere høj kvalitet til en god pris på det rigtige tidspunkt i den aftalte mængde...

BRANCHENYT
Læs også