Gammel Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Hvad kan vi lære af Gulddreng?

Entydig branding, klar kant til konkurrenterne og partnerskaber med tilsvarende brands. Det er noget af opskriften bag musikeren Gulddrengs succes. Den cocktail kan mange virksomheder faktisk lære noget af.

Gulddreng, det nyeste virale fænomen inden for musikbranchen, var et fuldstændig ukendt navn inden 2016 gik i gang. Ja, faktisk stort set hele første halvdel af 2016. Og så skete der noget.

Ud af ingenting kom der en musiker, der i sidste halvår af 2016 nåede at udgive syv singler og til jul også tilføjede en julesang. Det helt ekstraordinære var, at alle syv musiknumre uden undtagelser røg på hitlisternes førsteplads. Undervejs havde jeg også fornøjelsen at opleve, at Gulddreng i Forum under Danish Music Awards blev tildelt publikumsprisen...

Læs også