• For abonnenter
Politik

Derfor er Femern-forbindelsen ikke en bro

Modsat på Øresund og Storebælt bliver der ingen bro i projektet om Femern-forbindelsen. Her er forklaringen.

Artiklens øverste billede
Indtil videre er det kun landdelen af Femern-projektet, der er i gang. Når projektet forlader landjorden bliver det udelukkende under vandet i form af en tunnel.

Torsdag rykkede den kommende Femern-forbindelse et stort skridt nærmere virkeliggørelse, da en række nye prognoser, beregninger og priser blev offentliggjort. Og mens såvel Storebælt- som Øresundsforbindelsen er kombinationer af bro og tunnel, så bliver Femern-forbindelsen udelukkende en tunnel, faktisk verdens længste sænketunnel på 18

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.