Privatøkonomi

Pandora – ikke alt, der glimter, er guld

Trods flotte 2022-planer er spørgsmålet, om Pandora-aktiens fald på 28 pct. i løbet af en uge i sidste måned markerer en helt ny æra for smykkekoncernen?

Tilbage i 2012 så jeg en amerikansk markedsundersøgelse foretaget blandt forbrugere af smykker i ”luksuskategorien”. Jeg gemte linket til undersøgelsen, fordi jeg fandt det fascinerende, at et så relativt ungt firma som Pandora dengang kunne blive placeret som nummer to efter det berømte Tiffany & Co. Dermed placerede Pandora sig foran firmaer som Bulgari og David Yurman.

Det var også i samme tidsperiode, at Pandoras aktiekurs steg støt underbygget af en stadig strøm af succeshistorier. Efter 1. kvartal i 2016 tog kursudsvingene til, og spørgsmålet er, om de 28 pct., som aktien tabte i løbet af en uge i sidste måned, markerer en helt ny æra for aktien?..

Læs også
Top job