Privatøkonomi

Ny topchef skal vende skuden for Pandora og igen gøre livet til en leg

Ugens aktie: Siden 2017 har Pandoras salgsvækst stået i stampe, og det var ligefrem en god nyhed, at smykkekoncernens reelle tilbagegang i det seneste halvårsregnskab ”kun” var cirka 10 pct.

Smykkekollektionen "Peach Blossom" ses her i Pandoras hovedsæde i København. Her har ledelsen søsat en stribe initiativer for at rette op på en skrantende udvikling, og det er blevet vel modtaget på aktiemarkedet. Arkivfoto: Ritzau/Scanpix

”We are never more fully alive or ourselves than when we’re playful,” hedder det småfilosofisk i en ny reklametekst, der er gengivet i det kvartalsregnskab, som Pandora offentliggjorde tirsdag 20. august.

Hvis udsagnet holder, har virksomheden ikke rigtigt været sig selv i det seneste år, for her har det ikke været legen, men livets sure alvor, der har været øverst på dagsordenen...

BRANCHENYT
Læs også