Privatøkonomi

Det fornuftige motorvalg til den ikoniske model i mellemklassen

Den 1,5 liters TSI-benzinmotor på 130 hk er underspillet, men passer godt til den nye VW Golf og vil være det rigtige valg for mange.

Linjerne er blevet lidt mere vindglatte, men i store træk ligner Golfen sig selv. Foto: Jens Overgaard Den digitale instrumentering er standard. Vi blev dog aldrig helt venner med systemet, der ikke er så lige til at bruge. Foto: Jens Overgaard Finish og kvalitetsoplevelse er i top, og den store centrale skærm er hurtig. Designet er dog noget kedeligt. Foto: Jens Overgaard Golfen er stadig en rigtig god allround-bil, der med TSI-benzinmotoren på 130 hk kan det meste. Foto: Jens Overgaard

Små ryk på overfladen, men store fremskridt nedenunder krydret med et design, der er diskret, og som holder i længden. Det er efterhånden blevet den klassiske opskrift på en ny Volkswagen Golf, og ottende generation tegner ikke til at blive en undtagelse. Det står klart efter en uge i selskab med den nye Golf med mellemudstyret Life og den 1,5 liters TSI-motor på 130 hk med manuelt gear; pris cirka 279.000 kr., der med ekstraudstyr løber op i 312.000 kr.

Til den pris får du en bil, som er et godt bud på den rigtige model for de fleste private. Det eneste, som mangler, er DSG-automatgearet, der foreløbig kun kan fås til den 150 hk milde hybrid med mere udstyr til 343.000 kr. Vi skal vente til slutningen af året, før automatisk gearskifte kommer til den 130 hk-variant. ..

BRANCHENYT
Læs også