Serier

Ugens aktie: Carlsberg er på vej mod sin mest spændende sommer længe

Bryggeriet er forsigtig i sine udmeldte forventninger til sommerens salg på det vesteuropæiske hjemmemarked. Erfaringer fra Kina tyder på, at det kan blive betydeligt større. Det er dog en meget vigtig forudsætning, at barer og restauranter kan operere nogenlunde frit i juli og august.

Corona rammer verden
Ølkuske og heste ved Carlsbergs gamle hovedkvarter på kanten af Vestebro og Valby i København. Arkivfoto: Jesper Mortensen Cees 't Hart, topchef i Carlsberg. Foto: Martin Lehmann

»Nogle øjeblikke er bedre end andre,« lyder slaglinjen på en kampagne for ølmærket Grimbergen, som man aktuelt kan se i bybilledet. Teksten er ledsaget af et billede af en smuk kvinde, der lukker øjnene i nydelse, mens hun drikker øllen. I sig selv er det således det mest fortærskede tema i reklameverdenen, men situationen taget i betragtning overvejer man, om der er mere i det.

En kort, tilhørende reklamefilm synes at bekræfte det sidste. Se den eventuelt på Grimbergens danske hjemmeside, når børnene er lagt i seng. Det usubtile budskab er, at efter et langt år med nedlukninger skal der skrues maksimalt op for de forskelligartede, letkøbte glæder, bylivet tilbyder...

BRANCHENYT
Læs også