• For abonnenter
Privatøkonomi

Finanstilsynet kræver svar om skjulte omkostninger

De skjulte omkostninger i bankernes plejeprodukter og pensionspuljer kan være vildledende overfor kunderne.

Artiklens øverste billede
Finanstilsynet kontor for Forbrugerspørgsmål med kontorchef Annette Bjaaland Andersen i spidsen skal kulegrave omkostningerne i plejeprodukter.

Bankerne skal nu stå skoleret for Finanstilsynet og forklare, hvordan det kan være, at kunderne kun får besked om en lille del af deres omkostninger ved at lade banken investere for sig.

Afkastrapporterne nævner kun administrationsgebyret, mens der ikke står et ord om de 3-4 gange så høje omkostninger kunderne reelt betaler.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.