• For abonnenter
Privatøkonomi

Royal Unibrew – det er ikke altid værst at være den næststørste

Skandinaviens næststørste bryggeri har kastet sig over et nyt forretningsområde, distribution af snacks.

Artiklens øverste billede
Med Henrik Brandt som adm. direktør fik Royal Unibrew trimmet aktiviteterne, så gruppen i 2013 kunne opkøbe det finske bryggeri Hartwall. Arkivfoto: Nicolai Lorenzen

Markederne for øl og vand vokser kun lidt eller slet ikke på Royal Unibrews hovedmarkeder i Danmark, Tyskland, Finland og Baltikum. Samtidig var det en skidt sommer i Nordeuropa.

Det var derfor ingen overraskelse, at omsætningsudviklingen for 2015 var flad i forhold til året før. Resultatet før finansielle poster steg til gengæld

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.