- For abonnenter
Et brevgebyr på 29 kr. om måneden fik Karen fra Viborg til at tage affære over for TDC
69-årige Karen Nørgaard er forarget over, at hun på halvandet år betalte 522 kr. i et såkaldt brevgebyr til TDC-forretningen uden nogensinde at modtage et brev.
Kreativ forretningsførelse. Så klart lyder dommen fra Karen Nørgaard, da hun bliver spurgt til, hvad hun synes om det brevgebyr, som TDC indførte over for sine privatkunder i juli 2014.
»Jeg synes, at det er en meget nem måde at tjene penge på, når man tænker på, hvor mange kunder TDC har, som måske alle sammen har betalt for noget, de ikke har fået,« siger den 69-årige kvinde.
Historien om Karen Nørgaards prøvelser med det omstridt brevgebyr begynder en dag sidste år, da hun sidder og gennemgår sine betalingsoversigter fra banken.
Hun kan imidlertid hverken finde hoved eller hale i den pris, som TDC's privatforretning Yousee forlanger for det mobile bredbåndsabonnement, hun har anskaffet sig til sin iPad for at være »uafhængig af tid og sted, når jeg bruger iPad’en«, som hun forklarer.
På en eller anden måde lister TDC jo det her gebyr ind ad bagdøren hos folk, der ligesom mig ikke er særlig opmærksom.
Mens forbindelsen fungerer perfekt, forholder det sig anderledes med prisen.
»Derfor tjekkede jeg mine regninger, som jeg betaler via betalingsservice. Der kunne jeg se, at jeg betalte et brevgebyr på 29 kr. om måneden. Og så tænkte jeg: Hvad er dog det for noget, for jeg har aldrig nogensinde modtaget et brev fra TDC.«
Hun ringede derfor til Yousees kundeservice, og her var meldingen, at hun i hvert fald havde fået ét brev: Nemlig et brev med en varsling om, at såfremt hun ikke tilmeldte sig til digital post, ville hun fremover bliver afkrævet 29 kr. i et