Erhverv

Guldregn over reklamebranchens digitale hjerner har skudt gang i vildt opkøbsræs

Det er blevet en lukrativ forretning at hjælpe virksomheder med at føre deres digitale ambitioner ud i livet. Væksten i de digitale bureauer skyder af sted, og nu kaster konsulenthuse og globale giganter sig over de danske succesbureauer.

KMD vil svare på virksomhedernes efterspørgsel efter måder at skabe digitale kundeoplevelser. Derfor købte it-giganten i august det digitale bureau In2Media Group for at få en bid af en kraftigt voksende marked, fortæller Lars Falkenberg, vice president i KMD. Foto: PR

Mens den klassiske reklamebranche stagnerer, er de digitale bureauer, som bl.a. udvikler web-platforme, apps og digitale kampagner til virksomheder, løbet ind i en guldåre.

I 2017 er de største digitale bureauer skudt i vejret med en vækst på 10-20 pct. på toplinjen. Det er succesbureauer som Valtech, Magnetix og Vertic, der har trådt vækstspeederen i bund...

Læs også