Erhverv

Amazon tvinger supermarkeder til at skrue op for digitaliseringen

Analyse: Danske dagligvare- og detailselskaber arbejder på højtryk med nye digitale strategier. Både for at vinde over hinanden i et marked - men også for at holde giganter som Amazon og Alibaba på afstand.

Nye, digitale  handelsformer og teknologier er på dagsordenen i detailhandlen. Lige nu tester det tyske transportselskab Hermes eksempelvis små robotter, som kører rundt i Hamborg for at levere varer til forbrugerne. PR-foto.

Kampen om forbrugerne i detailhandlen brager løs. Priskrig, flere butikker og moderniserede koncepter er dog langt fra nok til at vinde slaget om kunderne.

Digitalisering med ikke mindst onlinesalg er nemlig blevet den ny kampplads - også i dagligvarehandlen. I denne uge er 2.200 branchefolk fra hele verden derfor samlet i København til Europas hidtil største konference for at debattere fremtidens måde at afsætte forbrugsvarer på...

BRANCHENYT
Læs også