Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Dynekøbmanden taber penge på danske butikker i Kina

Jysk-koncernen har fortsat kun 15 butikker i Kina, der ellers var udset til at blive et stort vækstmarked. Trods de kinesiske trængsler er ambitionen fortsat at ekspandere i andre dele af Asien.

Jysk-koncernen, der ejes af Lars Larsen, har 2.400 butikker i 44 lande. Arkivfoto: Jens Henrik Daugaard. Foto: Jens Henrik Daugaard

Mens Jysk-koncernen stormer frem på en lang række markeder med nye butikker og salgsvækst, er det meget sværere at bide sig fast ét sted i verden. Nemlig på det folkerige marked i Kina, hvor der ellers er ca. 1,3 mia. forbrugere at kaste sig over.

Jysk satte i 2010 fart i en storstilet satsning med åbning af den første butik i Kina. Den danske koncerns ejer, Lars Larsen, lancerede samtidig en plan om hastig vækst med mange nye butikker rundt om i det store rige...

Læs også