Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Pihl & Søn-brand har gevaldige ridser i lakken - men kan vise sig at være guld værd

Trods trecifrede milliontab og en konkurs er vurderingen fra et af landets brandbureauer, at det overordnet er en god idé for det nystartede Pihl & Søn at overtage Pihl & Søn-brandet.

Mange københavnere forbinder sandsynligvis Pihl & Søn med Inderhavnsbroen, og det er et eksempel på noget, der giver Pihl-brandet en negativ klang, siger Nikolaj Stagis, stifter af brandbureauet Stagis. Arkivfoto: Peter Hove Olesen Foto: Peter Hove Olesen.

Med gigantunderskud og en konkurs, som kuratorerne stadig er ved at rydde op efter, ville man måske umiddelbart tro, at det er en god idé at holde sig langt væk fra brandet Pihl & Søn. Men sådan hænger det ikke nødvendigvis sammen, fortæller Nikolaj Stagis, strategirådgiver og grundlægger af brandbureauet Stagis.

En ejerkreds bestående af M.J. Eriksson Holding, som ejer entreprenørvirksomheden af samme navn, Michael Raun, der grundlagde møbelproducenten Raun, samt Carsten Mindegaard, der ejer virksomheden LM Byg, mener heller ikke, at brandet er dårligt. De har købt har købt navn, logo og fotos af konkursboet efter Pihl & Søn...

BRANCHENYT
Læs også