• For abonnenter
Tech

PFA sætter robotter til at svare på kundernes e-mails

Interview: Et større projekt med kunstig intelligens har gjort det muligt for pensionsselskabet PFA at sende automatiske svar på også mere komplicerede spørgsmål og ønsker fra kunderne. Det er bare ét af 15 projekter med kunstig intelligens, der nu er taget i brug.

Artiklens øverste billede
Daniel Hasselager Brevadt er chef for PFA’s afdeling for kunstig intelligens. En langvarig satsning på området har nu ført til 15 forskellige projekter, der er taget i brug i daglig drift. Foto: Gregers Tycho

Den finansielle sektor er et helt oplagt sted at bruge kunstig intelligens i massevis – men branchen er slet ikke for alvor kommet i gang. Sådan lød kritikken fra blandt andet den danske superekspert Danny Lange, der har stået i spidsen for kunstig intelligens-afdelingen hos Amazon og Uber.

Men selvom kritikken generelt rammer

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.