Tech

PFA slap en algoritme løs på kundernes e-mails: »Disse resultater har virkelig givet appetit på mere«

Hos PFA har kunstig intelligens nu i 10 måneder kunnet læse og forstå kundernes spørgsmål og udpege det korrekte svar. Det sparer både masser af tid og giver kunderne bedre svar.

15 forskellige projekter med kunstig intelligens er nu i brug hos PFA. Den største succes er en algoritme, der kan læse og forstå kundernes e-mails, og den bliver nu rullet ud på nye områder, fortæller Daniel Hasselager Brevadt, chef for kunstig intelligens og analyse hos PFA. Foto: Gregers Tycho

Hvordan får jeg udbetalt min opsparing, når jeg går på pension? Hvad er indeholdt i min helbredsforsikring?

Med over 500 henvendelser fra kunderne om dagen er der nok at se til hos pensionsselskabet PFA og de ansatte, som svarer på e-mails. Men siden december sidste år har de fået en hjælpende hånd fra en algoritme, der ved hjælp af kunstig intelligens kan forstå spørgsmålet og finde det rigtige svar...

BRANCHENYT
Læs også