Tech

Den nye elektriske BMW iX3 er velfungerende, men magien udebliver

BMW iX3 gør ikke så meget væsen af sig, for i princippet er det bare en X3 med elmotor og et stort batteri. Den kører med avanceret teknik, der virker godt, men prisen er til gengæld vel høj.

Proportionerne kender man fra BMW X3, men den lukkede kølergrill, de lodrette luftindtag og lukkede fælge er unikke for elbilen iX3. Foto: Christian Schacht Den er stor og lige så rummelig som de almindelige X3-modeller bortset fra bagagerummet, der er en smule mindre. Foto: Christian Schacht Interiøret ligner i høj grad det, som kendes fra de andre i X3-familien. I BMW iX3 er logoet på rattet, gearstangen, start/stop-knappen og enkelte andre elementer omkranset af den karakteristiske blå BMW i-farve. Foto: Christian Schacht Bilen kan lynlade med en effekt op til 50 kW, dog kun i en meget kort periode, herefter falder ladeeffekten løbende. Foto: Christian Schacht

Kan den køre fra Aarhus til København på en opladning?

Spørgsmålet dukker op, hver gang jeg tester elbiler, og forståeligt nok er den 300 km lange rejse mellem landets to største byer relevant at forholde sig til. Også denne gang, hvor jeg tester den nye BMW iX3. ..

BRANCHENYT
Læs også