Tech

Virksomheder kan noget, private mobilkunder ikke kan – få overblikket på 2 minutter

Et kig på udviklingen i virksomheder og private kunders mobilregning viser, at mens virksomhederne stryger gevinsten, må private dykke dybere i lommerne.

Der er krig om mobilkunderne. Det har erhvervslivet forstået at udnytte til det yderste. Arkivfoto: Jens Dresling.

Mobilkrigen raser, og forbrugerne stryger gevinsten. Det er typisk budskabet, når omverdenen skal gøre status over udviklingen på mobilmarkedet. Men et kig på tallene fortæller en helt anden historie.

1. Private. Danmark har noget nær Europas laveste mobilpriser. Alligevel trives mobilselskaberne. Måske fordi krigen om kunderne ikke slår igennem i privatkundernes månedlige mobilregninger. I 1. kvartal 2017 betalte en privat mobilkunde i gennemsnit 115 kr. om måneden til sit mobilselskab. I 2021 ligger betalingen på 125 kr. – en stigning på 9 pct., viser en ny opgørelse...

Læs også