"Microsoft har med købet af Linkedin skabt verdens kedeligste firma"
Det skabte forbavselse og latter, da slipsedyrenes sociale medie, Linkedin, blev solgt til Microsoft. Se de sjoveste reaktioner her.
170 milliarder kroner.
Så meget mener Microsoft, at Linkedin er værd. Handlen har dog fået mange til at reagere på meget andet end blot prisen. For eksempel hvor meget de to selskaber kommer til at smelte sammen, og hvor meget de i fremtiden kommer til at lade sig inspirere af hinanden.
Også Linkedins ofte hidsige brug af email-notifikationer har kastet et par vittigheder af sig. Mina Kimes sætter købssummen på 26 milliarder dollars i perspektiv:
Var opkøbet bare Microsofts måde at stoppe de mange Linkedin-emails på?
Måske skulle Microsofts spiludviklere lade sig inspirere af Linkedins email-tsunamier?
Og så er en gammel prygelknabe blevet trukket frem fra sin pension. Clippy den virtuelle - og ofte forhadte - assistent fra Microsoft Word.
Og så er der også en hel del kommentarer til det markante beløb, som Microsoft har valgt at betale for Linkedin. Er det penge ud af vinduet?
Indtil videre har aktiemarkedet reageret positivt.