Weekend

Den digitale generation flokkes om Instagram-venlige museer

I USA er en ny type museer blevet afsindigt populære. Med poppede, farvestrålende og interaktive installationer henvender de sig til selfie-generationen, men måske kan traditionelle museer lære noget.

Museum of Ice Cream er et blandt en stribe af bizarre pop-up-museer, som er uhyre populære i USA. Ofte er museerne indrettet, så de egner sig til selfies og Instagram-opslag. PR-foto På museet Meow Wolf i Santa Fe kan man gå gennem et køleskab og røre ved alt, der udstilles. Mere end 2 millioner mennesker har besøgt museet siden åbningen i 2017. PR-foto Hos Unreal Garden kommer psykedeliske kunstværker til live, når publikum tager briller på af typen Augmented Reality. PR-foto

Fra første øjeblik vi træder ind i Museum of Ice Cream, står det klart, at det her ikke er et museum i traditionel forstand. Alle væggene er i skrappe, pink farver, ”glad i låget”-popmusik buldrer ud af højttalerne, og alle de hyperaktive medarbejdere er klædt i lyserødt og hvidt.
..

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også