Weekend
0

Modebil med små klumper i oplevelsen

Den nye Audi Q3 har vokset sig stor og praktisk og tilbyder topmoderne instrumentering med høj komfort. Kombinationen mellem benzinmotor og automatgear overbeviser dog ikke helt.

Otte år fik den første generation Audi Q3 lov at leve. Dengang lillebror til Q5- og Q7-modellerne og dermed Audis tredje SUV. Siden er der kommet et par SUV’er mere, endda en elbil, men en helt ny Q3 er stadigvæk interessant at beskæftige sig med. Foto: Christian Schacht Anden generation Q3's krop er større, og den var da også nødt til at vokse for at skabe afstand til den succesfulde Q2. Foto: Christian Schacht Instrumenteringen adskiller virkelig bilen fra konkurrenterne. Alt er digitalt, men som sædvanlig hos Audi koster det ekstra, hvis man vil have Apple Carplay. Foto: Christian Schacht Den nye Q3 er markant mere rummelig end forgængeren og behøver ikke at skamme sig over for konkurrenterne. Foto: Christian Schacht Bagagerummet er stort, men vil man hellere prioritere ekstra benplads på bagsædet, kan sædet rykkes frem. Foto: Christian Schacht

Der har været tider, hvor Audi til stor fanfare lancerer en helt ny model med tilbundsgående ændringer, men så ser man på designet og siger: ”Ny, huh, virkelig?” Sådan er det ikke med den nye Q3...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også