Weekend
0

Kompakt og høj VW gør sig kostbar

Vi tester den nye VW T-Cross med 115 hk benzinmotor og automatgear, der med hele listen af udstyr ender på 350.000 kr.

VW T-Cross gør sig godt med R-line-udstyrspakken, som byder på store 18 tommer fælge og masser af trim ude og inde. Vi vil dog hellere prioritere nogle af de omfattende DK-udstyrspakker. Foto: Jens Overgaard Testbilen har fuld digital instrumentering, R-line interiør med børstet aluminium og sportssæder. Foto: Jens Overgaard T-Cross er en af de mest attraktive biler i mini crossover-klassen. Den er praktisk, og du kan sammensætte bilerne med masser af udstyr. Foto: Jens Overgaard Grafikken i den digitale instrumentering er hurtig og skarp. Her kan du se kortvisninger fra navigationsanlægget. Foto: Jens Overgaard

Det er ikke tilfældigt, at du kan købe en iPhone til en halv snes tusinde kr. Den kan i store træk det samme som grundmodellen til et par tusinde kr., men har flere features og en større lækkerhedsfaktor. Det samme gør sig gældende med vores testbil. Det er den nye høje VW T-Cross, der i den ganske veludstyrede basisversion T-Cross med en 1,0 liter TSI-benzinmotor på 90 hk koster 200.000 kr., men som i den testede T-Cross Style med største benzinmotor på 115 hk, DSG-automatgear og med et læs af udstyrspakker løber op. Den koster som udgangspunkt 275.000 kr., men den ender på bekostelige 350.000 kr. med alt udstyret...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også