Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Skal vi have ondt af vores børn?

Børnene har fået en ny hverdag under coronakrisen. Hvordan de bliver påvirket af det, afhænger bl.a. af, om vi voksne kan styre vores bekymring, lyder det fra forskere, der her giver deres bud på, hvordan vi sammen – børn og voksne – skal gribe coronalivet an.

Det har vi lært af coronakrisen
3. b på Kaptajn Johnsens Skole på Frederiksberg har ligesom eleverne på alle andre danske skoler fået ændret hverdagen under coronakrisen. Her har klassen musikundervisning. Når der skal synges, tager eleverne de medbragte mundbind på, for når man synger, kan der slippe spyt med ud af munden. 7.b på Kaptajn Johnsens Skole på Frederiksberg har madkundskab, dagens menu er hotdogs med det hele, fordi de lige nu arbejder med forskellige smage. Lige nu er de i gang med at lave ristede løg, og lærer Laura Veilgaard instrurer i, hvordan man friterer. Fra Venstre Jens Kotinis Poulsen, Christoffer Melgaard Pawlas, Emilia Tækker Damgaard, Emma Lilliendahl Van Rijn, Lilly Rottbøll og Zoé Herluf-Staack. Kamma Noack er 14 år og er sammen med resten af eleverne i sin 9. klasse sendt tilbage i hjemmeskolen, da der er konstateret coronsmitte på årgangen på hendes skole. Hendes første coronatest var negativ, og når svaret på nummer to kommer, kan hun komme tilbage i skole. Det glæde hun sig til, for det er ensomt derhjemme og hun synes det er stressede selv at skulle administrere tiden til opgaverne.

»Fa-ar«, lød det ved en børnehave i udkanten af Aarhus i denne uge på den der insisterende måde, der betyder, at det her bliver man nødt til at lytte til.

Vi kunne have glemt madpakken, regnbukserne sad måske forkert, men hendes ansigt afslørede, at krisen var mere overskuelig...

BRANCHENYT
Læs også