Weekend

Den nye BMW i4 kører fremragende og har overlegne kræfter

Til næste år kommer BMW i4. Første test af BMW’s nyeste elbil viser en rendyrket køremaskine, som viderefører mærkets køreglade DNA med bravour, og befinder sig godt i overhalingssporet på Autobahn.

BMW i4, der lander herhjemme i starten af næste år, melder sig som direkte konkurrent til Tesla Model 3 og Polestar 2, men bl.a. også til de højere elektriske SUV’er som Audi Q4 e-tron og Ford Mustang Mach-E. Foto: BMW BMW i4 har et interiør med samlet set 27 tommer skærm foran føreren, hvor skærmen i midten ovenikøbet drejer ind mod chaufføren. Foto: BMW Man sidder fremragende foran, mens pladsforholdene på bagsædet er lidt mere beskedne, bl.a. fordi BMW i4 ikke har en dedikeret elbilplatform, men er tillempet fra 3-serien. Foto: BMW Der er to udgaver, BMW i4 eDrive40, der kører med baghjulstræk, en elmotor med 340 hk og den nævnte rækkevidde, mens topudgaven, kaldet i4 M50, også har en elmotor ved den forreste aksel og således i alt 544 hk. Foto: BMW

Berchtesgaden

Jeg smyger mig ned i det fastpolstrede M-sæde, spænder selen og bruger speederen meget forsigtigt på de første kilometer væk fra hotellet. Vejene snor sig som proptrækkerkrøller, og stigninger på mellem 10 og 14 pct. gør deres til at sløre, hvor mange kræfter BMW’s nye i4 har...

Læs også