*

Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

Unge iværksættere lever af Facebook-annoncer

Det begyndte som en webshop med herreure, men et prik fra Facebook ændrede forretningen.

Mads Paaskesen på scenen i Facebooks europæiske hovedkvarter i Dublin, hvor han talte om PL & Partners foran 300 bureau-folk fra Europa, Mellemøsten og Sydafrika. I baggrunden ses han sammen med medstifteren Kristian Larsen. Foto: PR.

»Det tog 10 minutter, så var navnet valgt og CVR-nummeret på vej. Så vidste vi, at vi skulle lave noget med Facebook, men der lå hverken en strategisk køreplan eller en omfattende markedsanalyse klar.«

Sådan siger den 22-årige Mads Paaskesen, direktør og partner i PL & Partners, om hvordan det hele begyndte for lige over to år siden.

I dag går forretningen strygende. I sit første regnskabsår i 2015 lød omsætningen på 800.000 kr. Bare et år senere rundede den 3 mio. kr., og det regner Mads Paaskesen med fortsætter.

»Vi regner med en vækst på over 300 pct. i omsætningen, så vi når op på 9-10 mio. kr. i år,« siger han.

Egentlig begyndte det med en webshop for herreure, som Mads Paaskesen sammen med medstifteren af PL & Partners Kristian Larsen grundlagde i slutningen af deres tid på handelsskolen.

Webshoppen havde så stor succes med sine Facebook-annoncer, at en dansk partner fra Facebooks europæiske hovedkvarter i Dublin tog kontakt til de to iværksættere.

Efter kort tid foreslog den danske kontakt drengene, at de skulle stifte et decideret Facebook-bureau, og så tog det altså ikke lang tid for Mads Paaskesen og Kristian Larsen at stifte PL & Partners.

PL & Partners tjener kort og godt sine penge på at hjælpe andre firmaer med at skabe værdi gennem Facebook-annoncer. Det hele handler om at skræddersy annoncerne til hver enkelt af de par hundrede kunder fra hele verden, som PL & Partners allerede har i folden.

Det er de så gode til, at både Kristian Larsen og Mads Paaskesen har været inviteret til Dublin for at tale om annoncering på Facebook. Senest var Mads Paaskesen den eneste eksterne taler på Facebooks hidtil største bureau-event, hvor flere end 300 udvalgte bureaufolk fra Europa, Mellemøsten og Sydafrika deltog.

»Det var en nervepirrende, men også super fed oplevelse, og jeg følte mig 10 cm. højere, da jeg gik ned fra scenen. Det åbner også nogle døre, når man taler til et event, hvor der er 300 folk, der kigger på en,« siger Mads Paaskesen.

PL & Partners har kontorer i Køge, men jagten er gået ind på at finde et hovedsæde i København. Missionen slutter dog ikke i den danske hovedstad. I løbet af tre år satser PL & Partners på at etablere kontorer i udlandet, og virksomheden håber på at nå 80-100 medarbejdere i Norden i løbet af de næste fem år.

Læs også