Debat

Forsikringsselskabernes gyldne trick virker: Forkæl kunderne

Aktørerne i forsikringsbranchen har tilsyneladende lært en lektie af krisen i bankerne og er overraskende gode til at holde deres profitable kunder glade.

Morten Hübbe er fra spidsen af det mest succesfulde forsikringsselskab i Danmark, Tryg, i fuld gang med at finde nye store forretningsområder. Det ser foreløbig ud til at virke. Foto: Jens Henrik Daugaard

Den finansielle sektor er under hård beskydning. Det er efterhånden mere end velkendt, at især bankernes måde at tjene penge på langsomt undermineres af de negative renter, konkurrence fra digitale opkomlinge, hård regulering og ikke mindst en bidende tillidskrise, der slår hårdt ned på enhver afvigelse fra dydens smalle sti. Resultatet er velkendt. Aktionærerne flygter i hobetal, og bankerne kan på børsen købes til langt under den bogførte værdi...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også