Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Pandora må åbne alle døre for ny strategi

Vejen tilbage til bæredygtig, langsigtet vækst er ukendt for den danske smykkekoncern. Men en bestemt ny strategi virker attraktiv.

Corona rammer verden
Alexander Lacik har siddet 16 måneder i det varme sæde i smykkekoncernen Pandora. Den har stået på oprydning og kriseledelse. Nu skal han snart komme med et bud på fremtidens Pandora. Foto: Stine Bidstrup

Det var ventet, at det ville blive et forfærdeligt regnskab. Det er svært at sælge mange smykker, når butikkerne er lukkede, økonomien er i chok, og forbrugerne er gået i flyverskjul. Derfor er et omsætningsfald på knap 2 mia. kr. og et driftsunderskud på 200 mio. kr. i andet kvartal alligevel acceptabelt for Pandora.

Den danske smykkekoncern har i modsætning til mange andre store mode- og designproducenter med et omfattende butiksnet ikke tyet til massefyringer for at beskytte bundlinjen. Det kan hænge sammen med, at C25-selskabet allerede inden coronakrisen brød ud i begyndelsen af januar i Kina var i gang med en større oprydning. ..

BRANCHENYT
Læs også