• For abonnenter
Erhverv

Carlsberg-direktør Jessica Spence vil lære digitalt salg af kineserne

Kina er langt foran Vesten, når det kommer til digital markedsføring, og det vil Carlsberg lære af. Samtidig handler det for verdens tredje største spiller om ikke at blive opfattet som et stort industribryggeri, lyder det fra bryggeriets kommercielle direktør.

Artiklens øverste billede
»Kina er, om nogen, langt foran resten af verden,« siger Jessica Spence, Carlsbergs kommercielle direktør, om digital markedsføring. Foto: Stine Bidstrup

37-årige Chen Lin fra Sichuan i Sydvestkina støder ofte på korte reklamer på mobilen og computeren, når han ser fodbold. Også for Carlsberg-øl.

»Men Budweiser er den mest hyppige,« siger han til Finans.

Chen Lin er en af de mange hundredmillioner kinesiske forbrugere, som Carlsbergs ledelse holder øje med, når de

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.