Erhverv

Annoncører ønsker bedre tjek af data efter sag om underlevering

Dansk Reklame Films udmelding om en praksis, der angiveligt har snydt annoncører for reklamekontakter for milioner, bør få Dansk Reklame Film til at få uvildige øjne til at validere data i fremtiden, mener foreninger for annoncører og biografer.

Onsdag afslørede Nordisk Film, at datterselskabet Dansk Reklame Film A/S i årevis har snydt sine kunder for samlet 95 mio. kr. Foto: Kim Agersten

Sagen om påstået snyd med biografreklamer for 95 mio. kr. i Dansk Reklame Film kalder på, at data i fremtiden valideres af en tredjepart. Det siger Dansk Annoncørforenings direktør, Torben Rønler.

"Denne sag aktualiserer debatten om, at store mediehuse bør finde en metode at indgå samarbejde med tredjepart om validering af data, og det bør være et logisk træk fra Dansk Reklame Film oven på denne skandale," siger han...

Læs også
Top job