Erhverv
0

Roser til 240 kr. stykket? Par har skabt succesfuld valentinsforretning

Kim Kardashian og andre Hollywood-stjerner er blandt kunderne hos Venus et Fleur - et selskab, der sælger kasser med eksklusive roser for op til 2.400 kr. Til gengæld kan roserne holde sig helt til næste års valentinsdag.

Det er kasser som den her stjerner som Kim Kardashian betaler op mod 2400 kr. for: PR/Venus et Fleur

Sig det med blomster. Og sig det med 2.400 kroners blomster.

Et par fra New York har fået stor succes med blomsterforretningen Venus et Fleur, der sælger roser, der angiveligt kan holde i op til et år.

Prisen for en enkelt rose lyder på knap 240 kroner, mens en kasse koster op mod 2.400 kr.

Det skriver CNN Money.

Idéen til blomsterforretningen startede, da stifteren Sunny Chadha blev skuffet over en slatten buket roser købt til kæresten Seema Bansal på valentinsdag den 14. februar.

Derfor gik parret sammen med en gård i Ecuador om at skabe en voksbaseret løsning, der angiveligt er i stand til at bevare rosers tekstur, form og endda en del af duften.

Det var dog først, da realitystjernen Kim Kardashian i 2016 lagde et billede op af roserne, at forretningen eksploderede.

Et opslag delt af Khloé (@khloekardashian) den

Siden har virksomheden holdt fast i sin kendisstrategi og bl.a. lavet en specialdesignet nøgle til musikproduceren DJ Khaled og et "G" i røde og hvide roser til modellen Gigi Hadid.

Venus et Fleur har i dag forretning i stormagasinet Saks Fifth Avenue i centrum af New York og havde frem mod valentinsdag op til 1.000 ordrer om dagen.

Som følge af den stigende efterspørgsel har virksomheden oprettet to afdelinger i Los Angeles med planer om yderligere tre - inklusiv én i udlandet.

Venus et Fleur har i dag 44 ansatte og omsætter årligt for 100 mio. kr. med omkring 80.000 leveringer.

Det er dog langtfra kun valentinsdag, at forretningen blomstrer. Seema Bansal fortæller, at kunder køber de eksklusive roser til alt fra forlovelser, fødselsdage og babyshowers.

Ifølge en analyse fra interesseorganisationen Dansk Erhverv planlægger knap hver fjerde dansker at fejre valentinsdag i år, hvilket er en stigning på 8 pct. fra valentinsdag i 2017.  

16 pct. af danskerne planlægger at spise en god middag derhjemme, 10 pct. planlægger at købe blomster og 8 pct. forventer at fejre dagen på en restaurant, lyder analysen.

BRANCHENYT
Læs også