Erhverv

Rekordsalg i discountkæde trækkes af egne varer og økologi

Dysten om danskernes indkøbskroner er intens mellem de fem danske discountkæder, som også kæmper om at markere sig med flere egne dagligvarer.

Henrik Burkal har ambitioner om, at den norske kæde Rema 1000 bliver endnu større i Danmark. Foto: Benjamin Nørskov.

Flere egne varer skal sætte yderligere fart i de danske discountkæder, som samlet sidder på over 40 pct. af det danske marked. Rema 1000, som har hastig vækst, går aktuelt især frem i salget inden for økologi og varer produceret til kæden selv.

Norskejede Rema 1000 med 304 danske butikker har netop præsenteret regnskabstal for 2017. De viser en vækst i omsætningen på 12 pct. Omkring halvdelen af den fremgang i fjor er båret af 20 nye butikker, mens den resterende del er sikret i de eksisterede...

BRANCHENYT
Læs også