Erhverv

Ny discount-boss: »Vi skal tilbage til Nettos kerne«

Interview: Michael Løve har fået ansvaret for at skabe vækst i Dansk Supermarkeds 1.350 discountbutikker i fire lande. Hans første opgave er derfor at rydde op i butikkerne. For mange såkaldte spotvarer svækker nemlig kæden i dysten mod konkurrenterne.

Michael Løve, der bl.a. tidligere har været ansat i Coop, skal sætte ny fart i discountkæden Netto under Dansk Supermarked. Foto: Laura Bisgaard Krogh

Selvom kæden melder, at den om kort tid vil fremvise rekordsalg- og indtjening, skal der ryddes markant op. Netto-butikkerne har ifølge deres nye chef stået stille på en række områder sammenlignet med konkurrenterne. Derfor må tingene vendes rundt med både forandrede, moderniserede butikker og et ændret sortiment af varer.

Dansk Supermarked Group hentede i fjor Michael Løve som ny adm. direktør for Netto International, der driver 1.365 discountbutikker i Polen, Sverige, Tyskland og Danmark...

Læs også
Top job