Erhverv

Tesla-topchef sover på fabrikken for at undgå flere mareridt

Teslas nye og "billige" model har været ramt af massive produktionsproblemer. Elon Musk har nu overtaget styringen af produktionen.

Artiklens øverste billede
Teslas grundlægger, Elon Musk, har igen fundet madrassen frem for at sove på bilvirksomhedens fabrik i Nevada. Foto: Mark Lennihan

Produktionen af Teslas nye Model 3, der er et billigere alternativ til de hidtidige Tesla-biler, har været mareridtsagtig.

Biler er ikke blevet leveret til tiden, der bliver produceret langt færre end forventet, og Tesla-medarbejdere har været nødsaget til at producere batterier i hånden, frem for at batteriproduktionen var fuldt automatiseret.

Det har tidligere fået Tesla-topchefen Elon Musk til at forklare, at virksomheden »var strandet i et produktionshelvede« med Model 3.

Nu har Musk så taget skeen i egen hånd og sat sig selv ind som ansvarlig for Model 3-produktionen. Det skriver techmediet The Information.

Den hidtidige ansvarlige for produktionen, Doug Field, skal nu udelukkende koncentrere sig om ingeniørarbejdet med bilerne, har Elon Musk uddybet på det sociale medie Twitter.

Her skriver han desuden, at han er tilbage til »at sove på fabrikken«, og at bilbranchen er »et helvede«.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Musk er også kendt for at have sovet på Teslas Gigafactory i Nevada, da virksomheden producerede Model X for nogle år siden.

I tredje kvartal af 2017 lovede Tesla at levere 1.600 Model 3 til kunderne. Det tal endte på 220, mens tallet var 1.550 i fjerde kvartal af 2017.

I januar var der i alt sendt 2.000 Model 3 ud til kunderne, og ingen af dem var de billigste standardmodeller.

Da Tesla i februar offentliggjorde sit årsregnskab for 2017, som i øvrigt bød på et underskud på 12 mia. kr., var målet at producere 2.500 Model 3 om ugen i slutningen af 2018's første kvartal.

Om det mål er lykkedes, får verden svar på, når Tesla kommer med kvartalsregnskab i begyndelsen af maj.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.