Erhverv

Har aldrig haft underskud: Ejere af tøjfirma skovler millioner ind

Peder Holm og hans to partnere øger igen omsætningen i deres tøjfirma. Overskuddet går tilbage, men der er plads til millionudbytte.

Tekstilmærket ID Identity sælger bl.a. logo t-shirts til virksomheder. 
Foto: Screenshot.

Der er gode penge i arbejdstøj, t-shirts med logoer og tekstiltryk. I hvert fald hos det vestjyske tøjfirma Rexholm A/S, der står bag tekstilmærket ID Identity.

Et nyt regnskab fra virksomheden, der er ejet af stifter Peder Holm og hans to partnere, viser, at omsætningen i 2017 landede på knap 417 mio. kr.

Dermed er Rexholms omsætning på bare fem år vokset med knap 140 mio. kr.

Overskuddet faldt en smule, men tøjkøbmændene kunne alligevel sætte 56 mio. kr. ind på kontoen. Derudover foreslår ledelsen, at der udbetales 100 mio. kr. i udbytte.

Finans har forsøgt at få en kommentar fra Peder Holm til regnskabet, men han er ikke vendt tilbage.

Den velhavende tøjmand etablerede for 26 år siden Rexholm sammen med sin tidligere partner, Per Rex. Siden er tøjfirmaet vokset til Danmarks - og Europas - største inden for profilbeklædning. Og det har aldrig haft underskud.

Hvert år sælger virksomheden fra Holstebro millioner af t-shirts, poloer og sweatshirts, der med tryk kan bruges som profil- og reklamevarer. Den vestjyske virksomhed har desuden været god til at tiltrække udenlandske kunder.

I 2008 udgjorde udenlandske kunder under fem procent i salget. I 2017 lå dette tal på 40 pct.

Ifølge ledelsesberetningen i det nye regnskab skal 2018 bl.a. bruges på at investere i »digitalisering og salgsfremmende aktiviteter.«

Peder Holm er hovedaktionær i Rexholm, mens resten er ejet af direktør Thomas Husted og direktionskollega Hans Henrik Kærgaard.

Ifølge Branchebladet Tøj er Rexholm A/S den ottendestørste danske virksomhed inden for modebranchen.

Læs også