• For abonnenter
Erhverv

Amerikanere bag ikonisk stol køber sig ind i dansk designsucces

Herman Miller Inc, der blandt andet står bag den kendte Eames-stol, har for lidt mere end 400 mio. kr. købt 33 pct. af det danske Hay-brand.

Artiklens øverste billede
Rolf Hay, en af stifterne af design-brandet Hay. 33 pct. af virksomheden er nu solgt til amerikanske Herman Miller Inc Foto: Christian Klindt Sølbeck

Den amerikanske møbelproducent Herman Miller Inc har for 66 mio. dollar - ca. 418 mio. kr. - købt 33 pct. af det danske design-brand Hay.

Det fremgår af en meddelelse til den amerikanske børs Nasdaq, hvor Herman Miller - der står bag designklassikere som Aeron- og Eames-stolene og Noguchi-bordet - er noteret med en markedsværdi

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.