Erhverv

Rigmand tjener millioner på populær netbutik

Netbutikken Luxplus sigter mod at ramme 100.000 medlemmer inden årets udgang.

Luxplus havde ved udgangen af 2017 cirka 60.000 medlemmer, der betaler et månedligt gebyr på 89 kr. for at kunne købe kosmetik og kropsplejeprodukter til nedsatte priser. Screenshot.

Den kendte danske iværksætter Peter Sønderby-Wagner, der er bedst kendt som medstifter af Dating.dk, har stor succes med netbutikken Luxplus, der sælger hår-, kosmetik- og helseprodukter til medlemmer.

Sammen med Martin Ersted Schultz ejer han Luxplus, der i fjor tjente 7,5 mio. kr., og som nu sigter mod at ramme 100.000 medlemmer inden nytår. Det skriver Børsen.

Luxplus havde ved udgangen af 2017 cirka 60.000 medlemmer, der betaler et månedligt gebyr på 89 kr. for at kunne købe kosmetik og kropsplejeprodukter til nedsatte priser. Webshoppen opererer i syv forskellige lande.

Peter Sønderby-Wagner ejer 90 pct. af aktierne i Luxplus, mens direktør Martin Ersted Schultz ejer de resterende 10 pct. De to iværksættere stiftede netbutikken i 2013 - og den har givet overskud hvert eneste år.

»Vi laver det, som kunderne vil have,« siger Peter Sønderby-Wagner til Børsen.

Han var tidligere topchef og medejer af Dating.dk, men solgte tidligere på året sin halvdel af datingsitet til Freeway-koncernen, der er ejet af Wagner-familien.

Nu fokuserer han sin tid på Luxplus, der bl.a. konkurrerer med Matas, Goodiebox.dk, Ezzence.dk og Nicehair.dk om at sælge kosmetik og kropspleje online.

Peter Sønderby-Wagner ejer sin del af Luxplus gennem selskabet Peters Pengetank ApS, der i 2017 havde en egenkapital på over 100 mio. kr. Heri er ikke medregnet gevinsten fra salget af Dating.dk-aktierne. Den bliver først bogført i 2018-regnskabet.

Følg serien: 10 idéer, der kan ændre Danmark
Læs om 10 visionære iværksættere og deres idéer. I denne uge dækker FINANS transportbranchen, hvor el fra vindkraft skal danne grundlag for nye brændselsformer til transportsektoren.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også