Erhverv
0

Hun skal skabe ny succes for modeugen i København

Copenhagen Fashion Week henter ny direktør, der har som opgaven at gøre den danske modeuge endnu mere international.

Cecilie Thorsmark er ansat som ny chef for Copenhagen Fashion Week. Foto: Asger Mortensen.

Den københavnske modeuge, som finder sted to gange om året, får ny frontfigur. Selskabet bag Copenhagen Fashion Week har netop udpeget en ny direktør.

Valget er faldet på 35-årige Cecilie Thorsmark, der kommer fra et job som kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda. Tidligere har hun været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og netop Copenhagen Fashion Week.   

I det nye job afløser hun Camilla Frank, der er begyndt i et job hos den børsnoterede detailkoncern Matas.

»Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil. Hun er vant til at arbejde i en international organisation. Copenhagen Fashion Week er allerede en international begivenhed, men jeg er overbevist om, at hun kan bidrage til at styrke den position yderligere,« udtaler Thomas Klausen i en meddelelse om ansættelsen.

Han er adm. direktør i brancheorganisationen Dansk Mode & Textil og næstformand i modeugens bestyrelse.

Copenhagen Fashion Week er den største modeuge i Norden, og gennemføres to gange årligt – august og februar.

Modeugen har været gennem en fase med at fastlægge en ny strategi. Den skal sikre begivenheden en stærkere plads i et marked med kamp om modeindkøberne i Nordeuropa.

»Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen. Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft,« udtaler Cecilie Thorsmark i en meddelelse om ansættelsen.

Hun er uddannet cand.merc. i marketing communications management fra Copenhagen Business School og har de seneste to år været kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda.

BRANCHENYT
Læs også