Ejere sætter stor bid af dansk bøfimperium til salg
Bøf-kæden MASH har på år gjort sig til en stor spiller i gourmet-bøffer på restaurationsmarkedet. Nu sætter ejerne kæden til salg for at skabe kapital til yderligere ekspnasion.
Der har været fart på hos Mash de seneste år. Restaurantkæden, der har slået sig op på gourmetbøffer har ikke bare ekspnaderet nationalt, men også internationalt.
Det er dog stagi gået for langsomt, og derfor søger ejerne bag den fremadstormende bøfkæde ny kapitalindspræjtning, skriver Berlingske Business.
»Vi går nu ud for at finde yderligere kapital til at sætte fart på den plan, som vi har brugt flere år på at skære til,« siger en af stifterne og medejer Jesper Boelskifte, til Berlingske Business
Han er sammen med Erik Gemal og Mikkel Glahn mændene bag Copenhagen Concepts som udover Mash-kæden også driver Bistro Sommelier.
Det er ni år siden den første Mash-restaurant skød op i København. Konceptet har fra starten været ekslusive bøffer og vin i gourmetklassen med fokus på enkelthed og kvalitet. Det har indtil resulteret i 11 restuaranter i tre landemed over 300 medarbejdere.
Nu skal der endnu mere fart på ekspansionen og derfor søger de tre ejere ny kapital i form af nye ejere.
Det er konsulentfirmaet Deloitte, der skal hjælpe med at afsøge mulighederne, men ifølge Berlingske Business, ønsker de tre stiftere stadig at beholde størstedelen af ejerskabet.
»Det finder vi ud af fremadrettet, alt efter hvordan den her proces går. Men det regner vi med,« siger Jesper Boelskifte til Berlingske Business.