Erhverv

Internationale onlinegiganter jagter danske modehuse

Den danske tøjeksport holdes i høj fart af især øget nethandel. Flere af de store aktører i den internationale onlinehandel efterlyser faktisk mere dansk mode.

Den kinesiske online- og detailgigant JD.com arbejder med alt fra mode til fødevarer. Samtidig er koncernen aktive med brug af robotter, droner og andet til levering ud til forbrugerne. Foto: AP/Ng Han Guan

Danske modemærker er ombejlede. I hvert fald jagter flere internationale onlinegiganter mere tøj fra Danmark og Skandinavien. Det gælder lige fra Zalando og Boozt til giganter som kinesiske Alibaba og JD.com, der vil bringe mere vestlig mode ind på deres folkerige hjemmemarked.

Detailkoncernen JD.com med aktuelt 302 mio. aktive kunder er den største detailkoncern i Kina med både butikker og nethandel. Koncernen dyster især med den anden kinesiske onlinegigant, Alibaba...

BRANCHENYT
Læs også