Erhverv

To unge iværksættere tjener millioner på billig fragt - nu vil de til udlandet

Iværksættervirksomheden Pakkelabels.dk har på få år skabt et millionoverskud. Nu er den klar til at udvide uden for Danmark.

Iværksætterne Hung Ho og Nicklas Nguyen har stor succes med deres fragtvirksomhed Pakkelabels.dk. PR-foto.

På kort tid har iværksætterne Hung Ho og Nicklas Nguyen skabt en millionforretning, som nu også satser på at få succes i udlandet.

De to iværksættere står bag fragtvirksomheden Pakkelabels.dk, der i seneste regnskabsår tjente 2,6 mio. kr. efter skat. Det var rekord, og forretningseventyret stopper ikke her for de unge danskere.

Kort om Pakkelabels.dk
  • Pakkelabels.dk blev grundlagt i 2014
  • Virksomheden blev stiftet af civilingeniøren Nicklas Nguyen og softwareingeniøren Hung Ho
  • Fragtvirksomheden er webbaseret og vil gøre fragthåndtering nem, hurtig og billig for erhvervsdrivende
  • Derfor tilbyder den større og mindre virksomheder billig fragt
  • Pakkelabels.dk har i dag over 20.000 virksomhedskunder
  • Det gør den til Danmarks største af sin art
  • I regnskabsperioden 17/18 har virksomheden tjent 2,6 mio. kr.
Kilde: Pakkelabels.dk

I november vil de udbrede Pakkelabels.dk til syv lande.

»Vi har arbejdet længe på en udvikling af platformen, så vi kan udbrede konceptet til udlandet, heriblandt Tyskland, Norge, Sverige og andre lande, der minder om Danmark. Vi leverer gode resultater og er rigtig godt tilfredse med vores seneste regnskab,« siger den 32-årige medejer Hung Ho.

Sammen med Nicklas Nguyen etablerede han Pakkelabels.dk i 2014.

Platformen samler virksomheders fragtaftaler i ét system og tilbyder både større og mindre virksomheder billig fragt ved at opkøbe store mængder pakkeporto, som den herefter sælger videre.

Det har resulteret i mere end 20.000 daglige erhvervskunder, 10 ansatte og en omsætning på over 50 mio. kr.

»Vi forventede overhovedet ikke, at det ville gå så stærkt og kunne blive så stort. Det startede som en hurtig idé, men det har vist sig, at mange virksomheder har manglet en mere overskuelig fragtløsning, der kan levere til hele verden,« siger Hung Ho.

Ifølge ham skyldes den hurtige succes, at virksomheden har lyttet til kundernes behov og brugt meget tid på at forberede platformen ud fra feedback fra brugerne og formået at bruge nyere teknologi i en branche, som ifølge ham er støvet og gammeldags.

Og Hung Ho ser fortsat et stort potentiale i fragtbranchen.

»Vi vil gøre fragthåndtering endnu mere moderne og udnytte de mange muligheder, som er derude. På længere sigt vil vi også gerne udvide til lande uden for Europa, men i første omgang vil vores fokus være på de europæiske lande,« siger Hung Ho.

Pakkelabels.dk vil dog endnu ikke løfte sløret for det nye internationale navn og logo, der skal udbrede virksomheden uden for landets grænser.

BRANCHENYT
Læs også