• For abonnenter
Erhverv

Discountkæder udfordrer supermarkeder med luksus

Ifølge Rema 1000 skærpes kampen mellem kæderne i dagligvarehandlen gennem bl.a. flere egne varer. Coop forsøger samtidig at tilpasse sortimentet mere lokalt i kæderne.

Artiklens øverste billede
Den norskejede discountkæde Rema 1000 har aktuelt 318 butikker rundt om i Danmark. Arkivfoto: Linda Johansen

Kampen mellem de danske supermarkeder og discountkæder præger på samme tid både priser samt udbuddet af gourmetvarer.

De fem danske discountkæder, som tilsammen sidder på 40 pct. af dagligvaremarkedet, satser nemlig alle også på at få mere luksuriøse fødevarer på hylder og i kølediske. Samtidig har supermarkeder, der også er

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.