Erhverv

Pandora skrotter storstilet strategi - vil tilbage på vækstsporet

Den danske smykkekoncern erkender pludselig, at vejen frem ikke er fortsat at åbne mange nye butikker. Ny ledelse får opbakning til at skære dybt i planerne.

Pandora har samlet 7.700 butikker og forhandlere som sælger smykker til alverdens kvinder. Arkivfoto: Gregers Tycho

To måneders tjek af sundheden i den danske smykkekoncern Pandora fra en ny - og midlertidig - topledelse udløser store ændringer af strategien. Frem for hastig vækst gennem nye butikker skal den børsnoterede koncern have fuldt fokus på at sætte ny fart i salget hos de eksisterende butikker.

skiftede i august den daværende adm. direktør, Anders Colding Friis, ud. Hans permanente afløser er endnu ikke fundet, men i første omgang står den nye finansdirektør Anders Boyer, der tidligere var en del af selskabets bestyrelse, og den nye driftsdirektør Jeremy Schwartz i spidsen. De og bestyrelsen venter dog ikke med forandringer til en ny topchef er på plads...

Læs også
Top job