• For abonnenter
Erhverv

Forbrugerne styrer via sociale medier: Dårlige anmeldelser koster mange kunder

Mere end hver tredje har fravalgt en butik eller et firma efter dårlig omtale på sociale medier, som er en magtfuld megafon.

Artiklens øverste billede
Især de unge søger råd i deres netværk og på sociale medier, før de træffer et valg, siger Dorte Wimmer, direktør i Retail Institute Scandinavia.

En dårlig omtale på de sociale medier kan blive dyr for de virksomheder, som har skuffet kunden.

Mere end hver tredje dansker har nemlig fravalgt et firma, der har fået negativ omtale på Trustpilot, Facebook, Instagram eller andre platforme.

Omvendt kan gode anmeldelser sikre flere kunder i forretningen. 42 pct.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.