Erhverv
0

Forbrugerrådet: "Kasi"-kampagne minder om hasardspil

Jesper "Kasi" Nielsen beskriver muligheden for at investere i sit angivelige milliardtilgodehavende hos Pandora som "sjov" og "anderledes". Foto: Nicolai Lorenzen

Forbrugerrådet Tænk advarer mod Jesper "Kasi" Nielsens kampagne, hvor han præsenterer muligheden for at investere i sit angivelige milliardtilgodehavende hos smykkeselskabet Pandora. Det skriver Berlingske Business.

Det er voldgiftsretten, der til sommer skal afgøre hvorvidt Jesper "Kasi" Nielsen har krav på et tilgodehavende hos Pandora, efter årelange stridigheder mellem selskabet og forretningsmanden. "Kasi"-familien anslår værdien af det tilgodehavende til omkring 1,9 mia. kr.

Forretningen giver investorer chancen for at købe andele af det angivelige milliardbeløb. En andel skal koste 10.000 kr., og Jesper Nielsen beskriver investeringsmuligheden som "sjov" og "anderledes".

Vagn Jelsøe, der er vicedirektør hos Forbrugerrådet Tænk, ser dog ikke på forretningen med et smil.

- Det materiale, jeg har set, er renset for oplysninger om tabsmulighederne. Intelligente mennesker kan muligvis se, at hvis man spiller hasard, kan tabe sine penge, men det bliver jo fremstillet, som om det er en indlysende vindersag, hvor du i værste fald vil få pengene to gange igen, siger Vagn Jelsøe til Berlingske Business.

"Kasi" oplyser, ifølge Berlingske Business, at de første 400 andele er udsolgt.

BRANCHENYT
Læs også