Erhverv

Lakridskongen fjerner sit fornavn

Den kendte danske iværksætter Johan Bülow strømliner nu alt i forretningen i forberedelserne til et globalt væksteventyr.

Artiklens øverste billede
Johan Bülow, af lakridsproducenten Lakrids by Johan Bülow.

Navnet bliver en smule anderledes, og det samme gør logoet og emballagen, når Lakrids by Johan Bülow skal forsøge at erobre en række lande uden for Europas grænser.

Som led i en forkromet relancering og global vækststrategi skifter den bornholmske lakridsmager nu navn fra Lakrids by Johan Bülow til det mere simple Lakrids by Bülow og fjerner dermed Johan fra det kendte varemærke. Det skriver Berlingske.

»Det er et produkt, der er meget kendt i Danmark, som vi nu udvikler til det internationale marked,« siger den 34-årige Johan Bülow til Berlingske.

Johan Bülow begyndte i 2007 at sælge lakrids fra sin første butik i Svaneke på Bornholm. Han opbyggede på egen hånd et lakridsimperium, men solgte i 2016 75 pct. til svenske Valedo Partners. Salget indbragte Johan Bülow næsten en halv mia. kr. Han ejer stadig 25 pct. af virksomheden.

Den bornholmske iværksætter har brugt det seneste halvandet år på minutiøst at gennemgå alle detaljer i rebrandingen af sin lakridsvirksomhed, skriver Berlingske. Navnet har han længe villet ændre, så det er nemmere at læse - også for folk i udlandet.

Logoet bliver også ændret, og de berømte lakridser får nye smage og skal sælges i en ny dåse, som Johan Bülow selv har designet. Dåsen er patenteret og skal forhindre, at kopister snylter på Johan Bülows brand.

Lakrids by Bülow, som virksomheden altså nu hedder, har i dag 25 butikker verden over og sælger desuden lakrids online til hele verden.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.