Erhverv

IC Group skærper strategien for tilbageværende brands

Selv om regnskabet for andet kvartal viste tilbagegang på de fleste poster, så ser det ud til, der er forandringer på vej i 2019 for modehusets to tilbageværende brands.

Adm. direktør i IC Group, Mads Ryder. Foto: Finn Frandsen

Selskabets største brand, Tiger of Sweden, havde vækst i engroskanalen, og det var helt som ventet, skriver IC Group i sit regnskab. Selskabet har fået hjælp i andet kvartal til at skærpe strategien af McKinsey & Company, som har bistået med hjælp til eksekvering af strategien, fremgår det af regnskabet onsdag morgen.

Der var højere ordreoptag i engroskanalen, hvor omsætningen steg med 23,1 pct., mens de fysiske butikker samt nethandel ikke helt kunne følge med og præsterede en negativ vækst på 14,3 pct. Vækst i engrossalget ser altså ud til at være på linje med den nye strategiplan. Samtidig skriver IC Group, at der er vækst at spore i andre markeder end Sverige.

- Overordnet set var der vækst i alle markeder bortset fra Sverige, hvor en stor andel af brandets fysiske butikker ligger. I det vigtige fokusmarked Tyskland steg omsætningen med næsten 30 pct., skriver IC Group i regnskabet for andet kvartal.

Hos modehusets andet brand, By Malene Birger, ser det ikke ud til, at det bliver et forsømt forår. IC Group har lagt større fokus på strategisk vigtige nøglekunder, og det har angiveligt båret frugt, da der har været højere ordreoptag på forårskollektionerne.

Engrosomsætningen steg med 2,2 pct. i andet kvartal, men overordnet var der tilbagegang i omsætningen, hvilket skyldes en stor omsætningsreduktion i retailkanalen, som faldt med 12,5 pct.

Onsdag morgen er aktien endnu ikke handlet.

BRANCHENYT
Læs også