Carlsberg lancerer onlinebestilling
Carlsberg tager første skridt i den nye digitale strategi mod onlinebestilling. Fremadrettet skal bryggeriets kunder kunne bestille deres øl digitalt. Det skriver Børsen.
Carlsberg bevæger sig stille og rolig ind i den digitale tidsalder. Udover at tilbyde sine kunder en online platform til at bestille øl og få mere salgsdata, vil bryggeriet også fremover tilbyde kunderne en app, som er forbundet til deres fadølsanlæg og kan levere data om kvalitet og salg.
- Vi har større ansvar, end vi hidtil har udfyldt, for at lytte til vores kunder. Vores kunder har sagt til os i nogle år, at de ønsker en mere digital kundeoplevelse. Den digitale transformation er allerede sket i mange brancher - den udvikling kommer vi til at sætte fart på nu, siger Simon Fibiger, der er salgschef i Carlsberg, til Børsen.
Carlsberg Online er i dag tilgængelig i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Storbritannien og Schweiz. Ifølge Carlsberg har den digitale udrulning gjort selskabet til en international forløber i bryggeribranchen, som er en branche, der stadig bliver betegnet som relativt analog.
Bryggeriet forventer, at halvdelen af alle ølbestillinger i Danmark vil ske gennem Carlsberg Online i 2019.
/ritzau/FINANS