• For abonnenter
Erhverv

Ecco-boss vil vinde i en presset detailhandel med mere eksklusive butikker

Interview: Steen Borgholm har netop præsenteret sit andet regnskab som topchef for Ecco. Han fastslår, at der er hårdt pres på detailsektoren, og netop det præger skokoncernens strategi.

Artiklens øverste billede
Efter at have været ansat i koncernen siden 2003 blev Steen Borgholm i 2017 adm. direktør for Ecco Sko. Arkivfoto: Gorm Branderup

Mens Ecco i 2017 føjede 120 nye, egne skobutikker til rundt om i verden, blev det kun til 14 i fjor, når nettotallet gøres op. Ifølge koncernchef Steen Borgholm i den danske skogigant er den udvikling dog langtfra udtryk for, at Ecco skruer ned for den klassiske detailhandel. 

Faktisk vil han rulle nye koncepter med butikker

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.